Ko se večina od nas še ni rodila, je na Bohoričevi začel delovati prvi servis avtomobilov v Krškem. Podjetje pod različnimi imeni je skozi dolga leta skrbelo za avtomobile ter se uspelo prilagajati vsem razvojnim spremembam. Redko kje namreč srečamo toliko ljubezni do dela z avtomobili ter strokovnega in pristnega odnosa s strankami. Tudi zato lahko danes, po 55 letih, Avtoline bolj kot kdaj koli prej varno in udobno pelje v prihodnost. Kakšen je bil servis avta pred več kot pol stoletja, kako praznujemo dvakrat odlično obletnico in kaj pripravljamo za vas v bližnji prihodnosti?
- 55 let servisa avtomobilov v Krškem
Si predstavljate, kako so izgledali avtomobili davnega leta 1964? V vsej Sloveniji jih je bilo registriranih le okrog 80.000 (danes je število že preseglo milijon), podjetje Slovenija avto pa je v Krškem že odprlo podružnični servis. »V prvi ekipi smo bili štirje mehaniki, mojster in šef servisa«, pravi Martin Žener, eden izmed prvih mehanikov. »Preden smo začeli z delom v Krškem, smo se en mesec učili na servisu Slovenija avta v Ljubljani. Na začetku še nismo imeli dvigalk, avtomobile smo servisirali v kanalih.«
Prostori prve avtomehanične delavnice ter avtomehanik pri svojem delu v 60-ih letih prejšnjega stoletja.
Na servisu so najprej servisirali avtomobile znamke Zastava, kasneje Škoda in Citroen. To so bili najbolj pogosti avtomobili na takratnih cestah. Glas o dobrem servisu v Krškem se je širil hitro in daleč, zato so imeli dela zelo veliko. »K nam so prihajale stranke iz širšega posavskega območja, vse do Novega mesta, Zagorja pa tudi Zagreba, Karlovca in Siska. Delali smo v dveh izmenah, imeli smo odprt servis, kar pomeni, da je stranka lahko spremljala popravilo avta.« dodaja Martin Žener.
V prvi ekipi smo bili štirje mehaniki, mojster in šef servisa. Preden smo začeli z delom v Krškem, smo se en mesec učili na servisu Slovenija avta v Ljubljani.
- 55 let odličnih storitev
Zoran Jalovec, danes kontrolor na tehničnih pregledih in zaposleni z najdaljšim stažem, se je podjetju pridružil konec 70-ih let in prvih dvajset let delal na servisu kot avtoelektričar. »V začetku 80-ih let smo za nekaj let prekinili sodelovanje s Škodo in Citroenom in največ servisov opravili za »fiče«, »stoenke«, »pejčke«, Zastave 128, Lade. Avtomobili so se zelo veliko kvarili, prvi redni servis je moral biti že pri 1.000 prevoženih kilometrih, nato pri 5.000, tako da so stranke prihajale k nam dvakrat do trikrat na leto. Kvaliteta avtomobilov ni bila takšna kot danes, zato smo imeli tudi po 300 garancijskih primerov mesečno.«
V 70-ih letih je bila dograjena hala za izvajanje tehničnih pregledov.
Tudi Metka Lupšina, ki jo danes srečate v trgovini z nadomestnimi deli Škoda, je v podjetju od konca 70-ih let, od tega večino časa v prodaji vozil ali nadomestnih delov. »Danes si težko predstavljamo, da smo najbolj pogosto prodajane nadomestne dele na zalogo naročali enkrat na mesec. Ker še ni bilo dostavnih služb, so nam jih poslali z vlakom ali celo avtobusom.« Prodajali smo tudi nove avtomobile, v stavbi pod glavno cesto. »Morda se še kdo spomni, da je bilo v 80-ih letih na »fičota« potrebno čakati po 8 do 12 mesecev,« dodaja Metka.
Martin Žener, eden izmed prvih štirih mehanikov, v 80-ih letih pa tudi direktor podjetja.
Kljub temu, da je bilo vse tako drugače kot danes, pa so ves čas veljali za kvaliteten servis. Martin Žener, ki je bil v 80-ih letih tudi direktor, takrat je podjetje delovalo kot podružnica Zastava avta, doda: »Vedno smo skrbeli za to, da smo delali kvalitetno in v skladu z razvojem takratnega časa. Od začetka smo vse delali ročno in mehaniki so morali biti pri delu zelo natančni. S strani proizvajalca smo dobili samo krajša pisna tehnična navodila, zato so bile za učenje glavne izkušnje. Večino svojih znanj so mehaniki pridobili kot vajenci, pa tudi kasneje so se učili od svojih bolj izkušenih sodelavcev. Vedno nas je vodilo to, da mora biti stranka s servisom avta zadovoljna in da ima z nami dobro izkušnjo. Naredili smo po dve testni vožnji – prvo, ko je stranka pripeljala avto na servis ter drugo, s katero smo preverili ali je popravilo ustrezno opravljeno. Vsako soboto smo imeli generalno čiščenje delavnic, saj smo lahko ponudili visoko kakovost storitev le v urejenih prostorih.”
Vedno smo skrbeli za to, da smo delali kvalitetno in v skladu z razvojem takratnega časa. Vodilo nas je to, da mora biti stranka s servisom avta zadovoljna in da ima z nami dobro izkušnjo.
Ana Pleterski se je podjetju pridružila dve leti po ustanovitvi, dolgo časa je bila edino dekle, poskrbela je za vsa administrativna in knjigovodska dela. V podjetju je delala 25 let, do osamosvojitve. »Delala sem v pisarni servisa, skrbela za vse evidence in blagajno. Vse to smo ves čas delali ročno, saj takrat še ni bilo računalnikov. V 70-ih, ko smo prvi v Posavju začeli izvajati tehnične preglede, sem skrbela tudi za pravilno izpolnjene kartone za tehnične preglede.« Konec 70-ih so začeli izvajati tudi registracije vozil, takrat se je kot referentka zaposlila tudi Marina Bogolin in na tem delovnem mestu preživela vso delovno dobo. »Pred tem si v Krškem lahko registriral avto samo na upravni enoti, potem pa je bilo za stranke lažje, da so pri nas postopke opravile na enem mestu«, pravi.
Ana Pleterski in Marina Bogolin, dolgoletni sodelavki pa tudi sosedi podjetja.
- 55 let odličnih odnosov med zaposlenimi
Pet nekdanjih sodelavcev – tri nekdanje zaposlene in dva, ki sta v podjetju že vso delovno dobo, smo povabili na jutranjo kavo. Prevzeli so nas njihovi slikoviti nostalgični, pa tudi zabavni spomini. Nekateri so se srečali po dolgem času, vsi pa so izpostavili njihove dobre medsebojne odnose. Kolektiv zaposlenih je bil vsa leta zdrav, sodelavci so se med seboj dobro razumeli, kar je bil pomemben temelj za kvalitetno delo. Srečevali so se tudi v prostem času, se družili na športnih in delovnih tekmovanjih med enotami matičnega podjetja. Dovolj zgovorno je tudi srečanje nekdanjih zaposlenih enote Slovenija avta letošnjo pomlad, na katerega jih je prišlo več kot 50. In četudi so bili pri nas le na kratkem obisku, je bilo po dolgih letih med njimi še vedno čutiti dobro energijo.
Na jutranji kavi so nekdanji sodelavci obujali spomine na skupna delovna leta.
Danes je resnično težko najti podjetje, v katerem bi našli zaposlene, ki v njem opravijo vso delovno dobo. Ponosni smo, da imamo v Avtoline kar tri – Marina se je s 40 Avtoline leti upokojila to pomlad, Zoran in Metka pa bosta delovno dobro zaokrožila čez dobro leto. Vsi trije so se s podjetjem srečali že v srednješolskih letih, ko so tu opravljali prakso, v podjetju našli prvo zaposlitev in ji ostali zvesti vse življenje. » Vesela in ponosna sem, da sem v podjetju preživela vseh 40 let svoje delovne dobe. Seveda smo imeli tako vzpone kot padce, pa vendar imam na to obdobje zelo lepe spomine. Rada sem imela svoje delo, delo z ljudmi je bilo razgibano, veliko pa so mi pomenili tudi dobri odnosi ter druženja med sodelavci, «pravi Marina Bogolin.
Marina Bogolin, Zoran Jalovec in Metka Lupšina so vso delovno dobo zvesti istemu podjetju, kar je danes neverjetna redkost.
Vesela in ponosna sem, da sem v podjetju preživela vseh 40 let svoje delovne dobe. Rada sem imela svoje delo, delo z ljudmi je bilo razgibano, veliko pa so mi pomenili tudi dobri odnosi ter druženja med sodelavci.
- 55 let – temelj, na katerem gradimo prihodnost
Podjetja z več kot pol stoletja dolgo zgodbo so redka, zato smo nanjo zelo ponosni. »Najdaljša tradicija servisa avtomobilov v Krškem, neprecenljive izkušnje pri delu z avtomobili in s strankami so dragocena popotnica, ki smo jo prejeli v 55 letih. Zato jo skrbno negujemo, dopolnjujemo s sodobnimi znanji in nadgrajujemo v sodobne, vrhunske storitve za najbolj zahtevne stranke,« pravi Slavko Hotko, današnji direktor. »Voznikom želimo zagotoviti najboljšo izkušnjo v vsaki točki, v kateri pride v stik z nami. Odlična strokovna ekipa zaposlenih zagotavlja najbolj celovit paket popolnega vzdrževanja avtomobila na enem mestu. Z velikim poudarkom gradimo pristne, osebne odnose s strankami, tu smo zanje, ko potrebujejo pomoč in strokoven nasvet. Naš osnovni namen je, da se vozniki na cesti počutijo varno in udobno.« doda Hotko.
Tehnične preglede bomo na lokacijo ob samopostrežni avtopralnici v Žadovinku predvidoma preselili spomladi 2020.
Obletnica predstavlja tudi pomembno prelomnico v razvoju podjetja. Lokacija v starem mestnem jedru ter dotrajani objekti ne nudijo več optimalnih pogojev za izvajanje storitev, prilagojenih sodobnim voznikom. “Zato smo v letošnjem letu poleg samopostrežne avtopralnice v Krškem začeli z gradnjo novega objekta, v katerega bomo spomladi preselili dejavnost tehničnih pregledov. Storitve, ki jih izvajamo, bomo dopolnili s preverjanjem skladnosti (homologacijami) ter pregledi tahografov, za kar že pridobivamo izjemno zahtevne standarde kakovosti ter akreditacijo s strani države, kar je najvišja mogoča stopnja strokovnosti in usposobljenosti,«razloži direktor Hotko.
Najdaljša tradicija servisa v Krškem, neprecenljive izkušnje v delu z avtomobili in s strankami so dragocena popotnica, ki smo jo prejeli v teh 55 letih. V letošnjem letu smo začeli z gradnjo novega objekta poleg samopostrežne avtopralnice v Žadovinku, v katerega bomo spomladi preselili dejavnost tehničnih pregledov.
Glavni nagrajenci velike nagradne igre ob 55. obletnici podjetja – “55 let.55 nagrad.”
- 55 let – dvakrat odlično praznovanje s 55 nagradami
Obletnico z dvema peticama smo poimenovali “dvakrat odlična”, zato smo v celotno praznovanje skozi vse leto vključili veliko petic. “V veliki nagradni igri smo razdelili 55 odličnih nagrad, večinoma naših storitev in praktičnih izdelkov, z glavno nagrado, kolesom Škoda. S tem smo se želeli približati tistim, ki nas še ne poznajo, predvsem pa se zahvaliti zvestim strankam in jih nagraditi. V prazničnem tednu smo na servisu ponudili do 55% popust, vsem pa razdelili drobne praktične pozornosti. Nagrajence, ki so osvojili glavnih 5 nagrad, smo povabili na slovesni dogodek, na katerem so se posladkali s praznično torto. ” pravi mag. Janja Žarn, vodja marketinga. Z zaposlenimi so obletnico praznovali že spomladi na tradicionalnem izobraževalno-kulturno-športnem dnevu.
Z velikim spoštovanjem dela preteklih generacij, z veliko ljubezni do svojega dela ter še večjimi cilji za prihodnost zaokrožujemo praznično, dvakrat odlično leto. Hvaležni smo za vsako od minulih 55 let, še bolj pa se veselimo vseh, ki so pred nami, ter novih izzivov, ki prihajajo z njimi. V prihodnost peljemo z največjo mero zaupanja in z željo, da bo vaša izkušnja s storitvami najboljša, pot udobna in vožnja varna.
Prazničen pozdrav od Avtoline ekipe! Dobrodošli v naši zgodbi!